dimecres, 18 de juny del 2008

La meva Maxiavalanche



Video de l'equip EOBIKES de Figueres
http://www.youtube.com/watch?v=bFtOL6w2VDQ&eurl=http://www.eobikes.com/maxi-avalanche/
video de la Maxi fet per Vallnord
http://www.vallnordbikepark.com/galeria_videos_maxiavalanche_2008.asp


Arribo a Andorra el divendres a la nit. A última hora em van trucar per canviar-me l'hotel a un de més bó pel mateix preu. L'Hotel Màgic de la Massana és impressionant, banyera, nevera, internet i fins i tot SPA en una altra planta.
L'endemà em llevo amb nervis pel fet de que em vaig deixar el certificat mèdic i no sabia si podria participar. Al final la meva dona me'l va enviar per e-mail i es soluciona el problema. Agafo tot el que crec que puc necessitar, barretes energètiques, aigua, eines, paravent... i cap amunt. Després d'agafar tres remuntadors arribo al Pic del Cubill i començo a baixar. Em feia una mica de respecte de que fos un recorregut molt tècnic i no estigués a l'alçada. Al principi corro una mica encarcarat però de mica en mica agafo confiança i guanyo fluidesa. Arribo a baix, el recorregut és impressionant. És exigent sobretot en la part baixa però prou asequible. De tota manera m'esperava més part de pedaleig, el circuit per mi és força ràpid. De fet mai havia participat en cap altre competició de mountain bike ni molt menys de DH. Si que havia fet pedalades populars però mai competitives. M'hi vaig apuntar una mica per saber el que era i per que reunia el que més m'agrada de la bici de muntanya, baixar corriols i una mica de pedaleig.
Cap al migdia fem la manega que determinarà l'ordre de sortida de l'endemà. Una espècie d'assaig general. Van cridant els noms i ens anem col.locant. Els Pros ja han sortit fa una estona, ha sigut espectacular, com un ramat de bùfals embogits han desaparegut en un moment.
Video de la sortida
http://www.youtube.com/watch?v=yWlUC2y4UOg&eurl=http://www.andorramania.ad/videos
Miro els altres corredors i començo a pensar que la cosa em va una mica gran. La gent sembla força experimentada i abunden els corredors de DH. Em tranquilitzo, jo he vingut a passar-m'ho bé i a gaudir de la baixada. Espero que sobri un espai quan comenci la estampida i anar fent. El director de la cursa anuncia que falten 5 segons i donen la sortida. M'ho prenc amb calma, estic envoltat de corredors i encara que vulgui no em puc moure. S'obre un espai i començo a pedalar. Es roda a gran veliocitat (per mi) i el corredors pasen pel meu costat alguns descontrolats cauen. Arribem als primers colls d'ampolla del circuit i la gent baixa de la bici. M'espero que em toqui passar i continuo, vaig topant-me amb poca gent i baixo força fluid. Arribo a baix sencer i content sense haver caigut. Temps 35 min a molta gent li semblarà una barbaritat però jo m'ho he passat de fàbula.
L'endemà matí ens disposem a fer la segona mànega, avui fa núvol a diferència d'ahir que va fer un dia esplèndid. Surten els pros com posseïts, quins salts quina velocitat... Després els primers de la Maxi promo i al cap d'una estona nosaltres. Surto una mica més fort que el dissabte però durant tot el recorregut em vaig trobant més taps que el dia anterior. Arribo a baix pensant que havia superat de llarg els 35 minuts, però al final resulta que havia tornat a fer 35 min. Trobo una colla que coneixia de Figueres, una gent molt maca amb la que fem temps fins la segona mànega.
Arribem al Pic del Cubill per realitzar de nou aquests 1300m de desnivell negatiu. Fa bastant de fred i vent. Comença a ploure quatre gotes. Esperem que ens toqui, després del que sembla una eternitat em toca. Surto més fort i aquest cop tot i alguns taps realitzo bastants avançaments. El tramp dels prats alpins, els revolts enllaçats, la zona del bosc més plana, el tros de pedaleig pel llarg corriol, la zona més tècnica i finalment la baixada pel tùnnel del rierol. Arribo a baix força sencer amb la sencació de que hauria pogut donar més. Temps 34 minuts, 186 punts, posició 53 de la categoria Maxi Promo Màster 30 (els que tenen entre 30 i 40 anys) que erem prop d'un centenar. Carai, estic eufòric i sencer. Cap caiguda. L'experiència m'ha encantat. Ara la propera l'Open Bike Pirineus a la Molina i Gran Valira.