dilluns, 2 de juny del 2008

Xavi Cabau, enduro de ponent




Xavi Cabau ha guanyat l'enduro de Kielder davant de tot un Danny Hart. Aquest any porta una temporada força espectacular. Amb tan sols 17 anys ja té una experiència que voldrien molts. L'entrevistem per conèixer millor un dels grans pilots catalans d'enduro mtb.

Com van ser els teus inicis?

Vaig començar saltant voreres pel poble quan tenia uns 10 anys.... vaig trobar que allò era absolutament flipant. Així va ser on vaig tenir la primera gran enganxada amb aquest esport...Després els meus pares em van dur a algunes marxes cicloturistes amb la meva primera bicicleta rigida....amb el temps va arribar la meva primera màquina de doble suspensió, per a enduro, amb la que vaig començar a competir en carreres de ral.li...(trobava que pujar estava bé, però on jo disfrutava realment era baixant)...
Em vaig enganxar a fer street amb la rígida i crec que aquesta ha estat una de les claus per aconsegir un bon nivell físic i tècnic.

Quan va començar a ser la BTT una cosa més seriosa i quins canvis va suposar en la teva vida.

La cosa es va posar ''seria'' quan vaig conèixer al Pau (Reixachs)....
Ell em anar tirant floretes sobre lo bé que ho feia i vam començar a anar a alguna carrera de descens junts(jo competia amb rígida i ell amb una doble de ral.li)....Un any després ja teniem algún esponsor i ens podiem permetre el luxe de còrrer amb unes bones màquines com van ser les nomads de Santa Cruz. Utilitzavem la mateixa bici tan en carreres de ral.li com de descens o descens marathó.
En que consiteix, a grans trets, el teu entrenament ?

Basicament quan entreno paso molt de temps fent carretera amb la bici d'enduro...(casa meva està a una bona estona de les trialeres i aquest es el principal problema que tinc ja que no tinc gaire temps) cal dir que es d'aquí d'on surt el meu nivell físic . També faig gimnàs quan no puc agafar la bici, però no m'agrada gaire...a l'estiu i en temporada miro de no fer gens de peses, intento que fer-ho tot rodant.
És molt importan per mi seguir fent street.... em gratifica molt i em dona tècnica.
Quines espectatives tens per a la temporada 2008 ?

Espero fer un bon paper a totes les carreres d'enduro del país, aixi com l'Avalanche trophy i sobretot la Copa d'Europa de descens marthó.
En quant a descens pur, puc fer un bon paper en el Campeonat d'Espanya i a la Maxxis...també participaré en la Copa Guak arreu de la peninsula..
La copa catalana no crec que la faci tota ja que em coincideixen moltes dates.

Parlan's una mica dels teus equips ?
Aquesta any estic competin am lajuda de XMS que em proporcionen material de la marca Devinci. Amb ells vaig a les carreres de DH com les maxxis o les proves Guak...tinc molt bona relació amb ells tot i que són a Madrid i ens veiem poc. Es perucupen molt pels seus corredors i son gent professional.
Amb el Pau vaig a les carreres de Dh marthon (que són les que realment ens agraden).El descens esta molt bé però en realitat només actúa com a complement...

Tú i en Pau heu viatjat força. Amb quin lloc et quedaries per anar en bici (DH, Enduro…) ?

Per fer enduro sens dubte em quedo amb en nord d'Anglaterra. Ara (després de Kielder)
entenc perqué hi ha tants pros per allà...
Pel descens crec que a catalunya s'està mol bé. Hi ha molts cirquits i molt variats...
Recomanan's un lloc i una ruta per entrenar Enduro a Catalunya.

Si voleu posar a prova els vostres límits us recomano que contacteu amb el Pau...les seves trialeres són de lo més bèstia per fer en enduro...
Sino, jo us recomanaria zones mes divertides i verdes, com ara tota la zona de Prades...o bé el Roselló, al costat de Lleida mateix, que es on antreno jo
(són baixades curtes i molt rapides amb un paisatge força verd i un terreny
que a l'hivern i humit et permet rascar els limits a cada corba).

Punts foros i febles del teu pilotatge?

Els meus punts forts són la velocitat i sobretot el fisic. Fallo en trams pronunciats i tècnics..

Quins són els teus principals rivals?

Antonio Ferreiro es el numero 1 en DH i en DH marthó tinc diversos rivals....Yago Garay (guak-trek) o l'Angles Dany Hart (lapierre saab salomon) entre d'altres..

Com veus l'actual panorama català pel que fa a l'Enduro?

Malament...som pocs,espero que la cosa creixi i els del descens pur comencin a obrir els ulls..

Que hi trobes a faltar?

Sobretot més proves i ajut de les federacions...

A finals de 2007 Nicolas Voulloiz guanyava l'Avalanche de la Reunión amb una bici de 140mm de recorregut a darrera i 160mm de forquilla. Creus que veurem més vegades aquest canvi en aquesta mena de competicions ?

Crec que la manera de portar la bici es algo molt personal. Hi ha gent que perfereix treure pes a canvi de comfort i viceversa... Lo importat per a mi és estar a gust amb la teva pròpia bici.Sino, senzillament no et divertiràs.

Parlan's una mica de les teves noves bicicletes Da Vinci. La Wilson i la Hectick? Que els hi has canviat?
Les porto molt ben montades totes dues, la Wilson porta una forquilla marzocchi 888 amortiguador fox DH air ,llantes deemax.És una bicicleta per baixar molt a fondo.. i porta una geometría molt personalitzable. La hecktik és la meva preferida. És una bici de enduro 100% porta una marzocchi 55, llantes shimano xt i muntatge full shimano xtr. Per a enduro es una pasada i es molt dòcil, que és el que m'agrada.
Donan's alguns consells per còrrer un Enduro o descens Marató? La Roba, equipatge, bici, estratègia, tècnica...

La clau en els descensos marathó és no jugarte-la tontament i reservar molt bé el físic. Aixó com en la mecanica…has de saber regular-te en 3 manegues classificatories i 2 de carrera. Moltes vegades per una simple tonteria et quedes fora de la carerra…. En quan a equipatge jo destacaria el camelback. Hi ha gent que en porta i gent que no… jo gairebé sempre en porto(eines, una mica daigua…). La tècnica es molt pesonal…has de baixar ràpid sense malgastar energia i per les línies bones.És molt importan agafar una bona linia i retallar al màxim els trams.

Perfil
Edat:17
Categoría: JUNIOR de 2n
Hobbys: música, sortir de festa, i molta bici
Altres esports: els meus inicis van ser com a alpinista...
Un menjar : la pasta

Èxits esportius 2008 :
-1r junior i top 10 al enduro a la avalanche trophy de Kielder.
-2n junior i 6e scatx al DH de copa catalana de torrelles de llobregat
-3er junior a la maxxis cup de la Vall d’Uixó.
-3r al campionat de cataluña de 4x.
-Campió de Catalunya de descens al 2006.
-Campió de l' allriders select al 2007.