dimarts, 15 de juliol del 2008

Cara i Creu per a Reixachs a la MegaAvalanche d´Alpe d´Huez 08 (Crònica)

Pau Reixachs afrontant una de les seccions més tècniques seguit de la roda de Jerome Clementz.


La Megavalanche d´Alpe d´Huez, la prova de descens en btt més multitudinària i mítica del moment que en la seva catorzena edició ha incrementat les xifres fins a 1700 bikers de tot el món amb els millors pilots de l´especialitat. Después d’unes classificatòries molt tècniques realitzava el tercer millor temps juntament amb el Francès, Jerome Clementz, un dels guanyadors de les anteriors edicions i recent guanyador del Red Bull TrailFox.

Les classificatories es repatiren en mànigues de 200 participants que sortien de 2.800 metres fins a 1.200 metres Després de 27min i 4s de descens vertiginós, en el que destacava una primera part molt pedregosa i tècnica juntament amb algunes clapes de neu, s´adaptava perfectament a les meves qualitats que liderava la mániga en aquell moment seguit de Jerome Clementz i el guanyador de Copes del Món de descens, David Vàzquez.

En la única pujada del recorregut d´uns 250 metres que estava a atepeida de públic ( com en una prova del Tour de França) em distanciava de David Vàzquez i enllaçava amb Clementz al qual li havia tret uns metres, de tota manera el francés s’em tornava a escapar ( jo encara no portava la bici definitiva de 200mm de recorregut i 14Kg de pes de la marca alemana per la que corro i el model actual de 17 Kg em lastrava una mica). Tanmateix vaig poder enllaçar amb el pilot francès al final de la segona part del descens per un sender revirat i sense fi en el que els frens patien de valent.

Sorprès pel meu bon temps, ja que quedava tant sols a poc més de 10 segons del guanyador de múltiples edicions el Suís René Wildhaber, deixava molts dels favorits a uns quants segons, i em donava moltes esperances de pujar al podi en la jornada següent.
Tanmateix la climatologia canvià radicalment i el mal temps feu que l´organització es veiés forçada per primera vegada a anul·lar el mític tram del glaciar desde 3400 metres. La prova sortiria des del mateix lloc de les classificatories per enllaçar amb el recorregut original a la meitat.

No vaig corre amb la mateixa fortuna que en el dia anterior i finalitzàva després de 51 minuts en la 21 posició a 5 min del guanyador, tanmateix va ser el segón millor català ja que David Vàzquez finalitzà 9è i Tomàs Misser va punxar la roda.

Rodava entre els 15 primers i encara tenia d´arribar el tram de pedaleig, vaig patir una caiguda que em va afectar la mà, seguidament deixà de funcionar la tija autoajustable del seient, vital per a poder afrontar les seccions de pedalar, finalment degut al fang i el terreny humit els quals per raons òbvies d´on sóc no són el meu punt fort, vaig relliscar en unes arrels un metres avall del camí i em varen passar uns quants ja que en aquesta prova de máxim nivell, les diferències són mínimes

Amb aquest resultat, i després de 3 proves disputades encara figuro en el “Top ten” de la Saab Salomon Avalanche Trophy, en la 9 posició. La propera prova es disputarà el 3 de Setembre a Are, Suècia, i també promet adaptar-se molt bé a les meves característiques, això sí si el temps no ho complica.